شرکت ایسر ، لپ تاپ ایسر ، laptap acer
همه چیز درباره شرکت ایسر acer

لپ تاپ acer

آشنایی با تاریخچه شرکت ایسر acer

این شرکت با ۱۱ کارمند و ۲۵۰۰۰ دلار در پایتخت کار خود را آغاز کرد. در ابتدا، عمدتا توزیع کننده قطعات الکترونیکی و یک شرکت مشاوره ای در استفاده از فناوری های ریزپردازنده بود. این شرکت کیت های آموزشی Micro-Professor MPF-I را تولید می کرد، سپس دو نرم افزار شبیه سازی برای اپل طراحی کرد پیش از ادغام با بازار سازگار با IBM،  Microprofessor IIرا تولید کرد و تبدیل شدن به یک تولید کننده  برجسته در زمینه کامپیوتر شد. این شرکت در سال ۱۹۸۷ به نام ایسر نامگذاری شد که همانطور که پیش تر گفته شد به معنای تیز و آسان است.

ایسر اولین کامپیوتر خود را در سال ۱۹۸۱ با  نام Microprocessor به عنوان یک کامپیوتر اموزشی تولید و ارائه کرد ؛ با اینکه این اولین کامپیوتر تولید شده از سوی شرکت ایسر بود اما خوش نامی و با کیفیت بودن سایر محصولاتش موجب گردید کامپیوتر میکروپروسسور نیز با استقبال گرمی از سوی کاربران مواجه شود و فروش فوق العاده ای داشته باشد. همچنین این شرکت در سال ۱۹۸۳ شروع به تولید قطعات کامپیوتری کرد و در این سال به یکی از سه شرکت تولیدکننده محصولات الکترونیکی تبدیل شد.

شرکت ایسر ، لپ تاپ ایسر ، laptap acer
شرکت ایسر ، لپ تاپ ایسر ، laptap acer

در سال ۱۹۹۸، ایسر به پنج گروه تقسیم شد: گروه سرویس بین المللی ایسر، گروه خدماتی ایسر Sertek ، گروه محصولات نیمه رسانای ایسر، گروه محصولات اطلاعاتی ایسر و گروه محصولات جانبی ایسر. برای رفع شکایات از مشتریانی دیگر برندهای رقیب، و برای تعدیل و کاهش ماهیت رقابتی فروش مارک تجاری و کسب و کارهای تولیدکننده قرارداد، در سال ۲۰۰۰ این شرکت از کسب و کار قراردادی را از آن خود کرد و نام آن را به شرکت Wistron تغییر نام داد. بازسازی ایسر منجر به ایجاد دو واحد اصلی شد: فروش نام تجاری و تولیدکننده های قراردادی. در سال ۲۰۰۱ شرکت از واحدهای تولیدی خود یعنی BenQ و Wistron خلاص شد تا منابع خود را در امر طراحی و فروش متمرکز کند. ایسر فروش جهانی خود را افزایش داد و همزمان به کاهش نیروی کار خود با شناسایی و استفاده از استراتژی های بازاریابی روی آورد تا از کانال های توزیع موجود خود بهترین استفاده را داشته باشد. در سال ۲۰۰۵، ایسر ۷۸۰۰ کارمند در سراسر جهان تحت استخدام خود داشت و درآمدش از ۴/۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۳ به ۱۱٫۳۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۶ افزایش یافت.

لپ تاپ acer

در حقیقت در سال ۲۰۰۰ ایسر استراتژی بازاریابی را پیش گرفت که به دلیل تأکید بیشتر روی توزیع محصول به افزایش فروش آن کمک کرد، اما همین موضوع موجب شد که تعداد کارمندان آن در سرتاسر دنیا رو به کاهش بگذارد که این نیز خود سبب کاهش درآمد فروش چشمگیر این شرکت در سال ۲۰۰۵ شد. همچنین در سال ۲۰۰۲ درآمد این شرکت ۱۲٫۹ میلیارد دلار گزارش شده‌ است. و طبق گزارش سالانه گروه تکنولوژی ایسر درآمد سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ آن حدود ۲٫۳۳ میلیارد دلار است. در سال ۲۰۰۴ مدیرعامل و مؤسس ایسر جناب آقای استان شیه بازنشسته شد و امر هدایت را بر عهده مدیران بعدی گذاشت.

سهم بازار ایسر در آمریکای شمالی طی چند سال گذشته کاهش یافته، در حالی که سهم بازار این شرکت در اروپا افزایش یافته است. در اواسط سال ۲۰۰۰، نوت بوک های این شرکت تقریبا تنها رقیب رو به رشد برای صنعت کامپیوتر بوده اند، و هزینه های فوق العاده کم محصولات ایسر و اختصاص کانال های توزیع زیاد یکی از اصلی ترین مزایای این موفقیت بوده اند. ایسر به سرعت در اروپا رشد کرد و سهم قابل توجهی از بازارهای این قاره را گرفت. این شرکت با استفاده از کانال های توزیع سنتی، مصرف کنندگان خرده فروشی را هدف قرار داده بود، و برخی رقبای فروش آنلاین و مشتریان تجاری نیز آن را دنبال می کنند. در سال ۲۰۰۷ ایسر شرکت Gateway در ایالات متحده آمریکا و Packard Bell در اروپا را خریداری کرد و به عنوان سومین ارائه کننده رایانه های رومیزی و دومین تولیدکننده برتر لپ تاپ تبدیل شد و به میزان قابل توجهی سودآوری رسید. ایسر در تلاش است تا به بزرگترین تولید کننده کامپیوتر در جهان تبدیل شود، با این اعتقاد که این هدف می تواند به ایسر کمک کند تا به اقتصاد  سودده در مقیاس وسیع تر و کسب حاشیه سود بالاتر برسد. اما چنین وابستگی به بازار کامپیوترهای کم قیمت در حجم بالا باعث شده است که ایسر در هنگام خرید عادات مشتریان را تغییر دهد.

لپ تاپ acer

شرکت ایسر ، لپ تاپ ایسر ، laptap acer
شرکت ایسر ، لپ تاپ ایسر ، laptap acer

 چرا لپتاپ ایسر

قیمت یکی از دلایل موفقیت ایسر است که سبب پر فروش شدن لپ تاپ های این برند شده است. حقیقت این است که لپ تاپ های خوش قیمت با قیمت معقول که هر کاربری با نیازهای مختلف بتواند آن را تهیه کند، ایسر را تبدیل به یک برند جذاب از نظر فروش کرده است. همچنین ورود به حوزه گیمینگ را نمی توان در این قضیه بی تاثیر دانست. امروزه کاربران گیمر زیادی در دنیا وجود دارند که لپ تاپ را فقط به قصد بازی می خرند. ایسر به این مسئله توجه و سعی کرده که با ورود جدی به حوزه نوت بوک های مخصوص بازی شده و لپ تاپ مگ نوت بوک های بتواند ارزش خرید بالا در کنار پشتیبانی مناسب به گیمرها ارائه کند و آنها را درگیر بازار خود کند. با این همه ایسر مدل های با ویژگی های بالا و رقابتی نیز دارد که برای قشری خاص طراحی شده اند، با وجود آنکه بخش اعظم سبد کالای ایسر را لپ تاپ های میان رده تشکیل می دهند، اما هستند مدل هایی مانند Swift و یا لپ تاپ های هیبریدی های ۲ در ۱ خوش قیمت مانند ایسر One S1002 که جزو مدل های رقابتی محسوب می شوند. با این حال اگر بخواهیم از نوت بوک های مخصوص گیمینگ فاکتور بگیریم، اولترا بوک های جدید این برند در کنار مدل های  مقاوم تری مانند Travel Mate و اولترا بوک های مخصوص بازی و مولتی مدیای Nitro، نوآوری های این برند را به خوبی اثبات کرده اند. ایسر قصد دارد از این نوآوری ها همچنان بهره ببرد و آن را در محصولات آینده نیز نشان دهد.

ارزش برند ایسر

در سال ۲۰۰۲ درآمد این شرکت ۱۲٫۹ میلیارد دلار گزارش شده  بود. همچنین طبق گزارش سالانه گروه ایسر درآمد سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ آن حدود ۲٫۳۳ میلیارد دلار شد. این شرکت در سال ۲۰۱۵، به لیست ۵ برند برتر شرکت های تایوانی راه یافت که ایسوس در صدر این جدول جا خوش کرده بود. در این سال بود که ایسر با کسب رتبه چهارم به ‌عنوان برند پیشرو با ارزش ۵۸۰ به ثبت رسید. اچ تی سی نیز مقام ششم را به خود اختصاص داد. اما شاید این سوال برای شما پیش آید که این رتبه بندی بر چه اساسی انجام شده است؟ این تحقیق و تعیین موقعیت برندهای تایوانی  توسط کارشناسان وزارت اقتصادی تایوان صورت گرفته اما برآورد ارزش خالص آنها را متخصصین شرکت برندینگ انگلیسی به نام “اینتر برند” به عهده داشته اند که یکی از شرکت هایی که امر رتبه بندی ارزش برند ها را با توجه به معیارهای خاص خود به صورت درستی به انجام می دهد. ۲۰ برند برتر این کشور آسیایی در سال ۲۰۱۵ میلادی مجموعا ۸٫۹۵۶ میلیارد دلار ارزش داشتند که این رقم در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته یعنی سال ۲۰۱۴ حدود ۲٫۶ درصد رشد داشته است. این موضوع در نوع خود پیشرفت چشمگیری محسوب می شود و نشان دهنده این است که برندهایی چون ایسر می توانند سهم بازار بیشتری را در آینده به خود اختصاص دهند.

اما اندکی نزدیک تر بیایم و مقایسه را به بازه زمانی کنونی اختصاص دهیم. طی سه ماهه سوم سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ ایسر رتبه چهارم فروش و ارزش برند در میان رقبای خود در فروش رایانه های شخصی را به دست آورد. میزان فروش سه ماهه سوم در سال ۲۰۱۷ ۴۴۹۰ و سهم بازار این برند ۶٫۶ % بود که این رقم در سه ماهه سوم ۲۰۱۸ به میزان فروش ۴۸۴۷ و ۷٫۲ % رسید که میزان رشد ۸٫۵% درصدی این برند را طی یک سال نشان می داد و حاکی از پیشرفت چشمگیری این برند در حوزه فروش رایانه های شخصی بود. همچنین در این رتبه بندی ایسر در جایگاه بالاتری نسبت به اپل ایستاد که سهم بازار ۷٫۱ % و میزان فروش کمتری نسبت به ایسر داشت که این خود حکایت از موفقیت بزرگ ایسر دارد. بخشی از این موفقیت به دلیل پشتیبانی از تکنولوژی ایسر با استانداردهای قبلی و درخواست های فراوان برای ارتقا و گوش دادن ایسر به صدای مخاطبان بود. اما ایسر برای کسب رتبه ۸۱ و رسیدن به جایگاه چهارم ارزش برندهای لپ تاپ از معیارهای مختلف چه امتیازی را کسب کرد؟ از نظر طراحی این برند ۱۲ امتیاز از ۱۵، از نظر بررسی های تخصصی امتیاز ۳۳/۴۰ ، از منظر پشتیبانی و گارانتی ۲۰/۱۴ ، از نظر نوآوری رتبه ۷ از ۱۰ و در نهایت از نظر ارزش و انتخاب رتبه کامل ۱۵ از ۱۵ را دریافت کرد.

همانطور که در بالا ذکر شد عملکرد فوق‌العاده‌ ایسر در حوزه‌ی آموزش و گیم باعث شده تا این شرکت در سه‌ ماهه‌ سوم سال جاری میلادی جایگاه چهارم فروش رایانه ‌های شخصی را به دست آورد. تایوانی‌ ها در تولید محصولات ایسر تمرکز خود بر عرضه‌ی انواع متعددی از کروم ‌بوک‌ ها گذاشته اند و نوت‌ بوک ‌های گیمینگ ایسر نیز با استقبال خوبی رو به ‌رو شده ‌اند. ایسر در آینده نزدیک لپ ‌تاپ ‌هایی مانند مدل های Spin 1 و Aspire E 15 را به بازار خواهد داد. این شرکت از ارزش عنصر قیمت به خوبی آگاه است و می تواند چطور خدماتی دائمی با قیمت کم به مشتریانش عرضه کند. ایسر همچنین در ساخت محصولاتی قوی سرآمد است، مثال بارز آن می ‌تواند Predator 21X  با قیمت ۹۰۰۰ دلار باشد. همه این موارد دست به دست هم داده است تا این برند روز به روز ارزش بیشتری در بازار کسب کند.

محصولات و خدمات شرکت ایسر

  • رایانه رومیزی (کامپیوترهای مخصوص بازی سری Predator از انواع مشهور این سری هستند. چندی پیش ایسر از رایانه ‌های دسکتاپ مخصوص گیمینگ سری نیترو ۵۰ رونمایی کرد. بر اساس گزارش ایسر، سری نیترو ۵۰ برای کسانی است که به دنبال قدرت پردازشی بالا هستند؛ قدرتی که فقط در رایانه‌ های دسکتاپ می ‌توان از آن بهره‌مند شد).
  • لپ‌ تاپ ( شامل سری های Extensa series ،Acer Iconia ، Acer Aspire ، Acer TravelMate ، Acer Predator ، Acer Aspire One ،  Acer TimelineX ، Acer Nitro ) این شرکت به دلیل تولید باریک ترین لپ تاپ های خود مشهور است و توانسته این عنوان را در دنیا کسب کند. همچنین لپ تاپ های گیمینگ این برند مانند Predator Helios 500 که امسال از جانب ایسر رونمایی شده از صفحه‌ نمایشی با اندازه‌ی ۱۷.۳ اینچی و سخت ‌افزاری به مراتب قدرت ‌مندتر از سری پیشین بهره می ‌برد.)
  • نوت ‌بوک
  • سِرور
  • ابزار ذخیره داده ‌ها
  • دستگاه‌ های الکترونیکی همراه ( مانند کامپیوتر بدون کیس اسپایر S24 با فناوری شارژ بی سیم که اخیرا رونمایی شد . این کیس از نمایشگر ۲۳.۸ اینچی استفاده می‌کند. و باریک‌ترین مدل AIO این شرکت محسوب می‌ شود.)
  • نمایشگر ( مانیتورهایی برای مصارف خاص مانند گیمینگ و … دارد . برای مثال ایسر محصولات جذاب زیادی را با خود به نمایشگاه IFA 2018 آورده بود. البته در این بین کامپیوتر و مانیتور‌های مخصوص بازی این شرکت بیش از سایر محصولات در این نمایشگاه خودنمایی می‌کنند. این شرکت مطرح دنیای کامپیوتر‌های شخصی روز گذشته در کنار رونمایی از سه کامپیوتر مخصوص بازی سری Predator، مانیتور جدید نیترو XV273K با رزولوشن UHD را نیز معرفی کرد.)
  • تلویزیون ( شامل تلویزیون های LED، LCD و پلاسما)
  • پروژکتور ویدئویی ( اخرین پروژکتوری که این برند معرفی کرد دو ویدیو پروژکتور جدید UHD به نام VL7860 و P8800 است که از رزولوشن ۴K پشتیبانی می ‌کنند. این دو پروژکتور قابلیت نمایش تصاویر تا ابعاد ۱۲۰ اینچ را دارند).
  • هدست واقعیت مجازی (ایسر از نسل جدید هدست ‌های واقعیت ترکیبی خود در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ رونمایی کرد. این هدست که Acer OJO 500 نام دارد، از طراحی ماژولاری بهره مند می شود که به ‌واسطه‌ آن، جدا کردن بخش ‌های مختلف دستگاه را امکان‌ پذیر می ‌کند. طبق گفته‌ی ایسر، این دستگاه برای موزه‌ها و مکان‌هایی توسعه یافته که روزانه از مشتریان زیادی میزبانی می‌کنند.)
  • تجارت الکترونیک
  • تبلت ( آخرین تبلتی که این برند رونمایی کرد تبلت Switch 7 Black Edition است که از نوع بدون فن است. از مشخصات این تبلت می توان به وجود نمایشگری ۱۳.۵ اینچی با رزولوشن ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ پیکسل، استند مخصوص تبلت به ‌صورت پیش‌فرض، کیبورد جداشدنی و تراشه‌ی چهار هسته‌ای اینتل Core i7-8550U نام برد. همچنین باید به پردازنده‌ی گرافیکی GeForce MX150 انویدیا اشاره کرد.)
  • دوربین ۳۶۰ درجه (ایسر در سال ۲۰۱۷، در جریان کنفرانس برلین، از دو دوربین ۳۶۰ درجه مجهز به ارتباطات LTE پشتیبانی کرد و به این ترتیب وارد حوزه ساخت این محصول نیز شد).
  • گوشی هوشمند ( شامل مدل های predator، Liquid،
  • ساعت هوشمند ( ایسر محصول جدید به نام لیپ آور با قیمت ۱۳۰ دلار رونمایی کرد که به حوزه ساخت این محصول نیز وارد شد، این ساعت هوشمند می تواند برای علاقه‌ مندان به محصولات حوزه‌ سلامت نیز مفید باشد. این ساعت هوشمند به‌عنوان یک مچ‌ بند تندرستی نیز کاربرد دارد. جالب است بدانید که حتی ساعت های هوشمند این برند نیز ساعت مخصوص گیمینگ دارد که برای مثال یکی از آنها در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۶ رونمایی شد.
  • گجت پوشیدنی ( یکی از گجت های پوشیدنی شرکت ایسر محصولی است که ظاهری شبیه به ساعت هوشمند دارد که می‌توان از آن به عنوان یک دست بند ورزشی هم استفاده کرد. نام این محصول Acer Leap Ware است و مجهز صفحه نمایش ۱.۶ اینچی مجهز شده که به یک لایه محافظ +Gorilla Glass SR مجهز شده است. در واقع این لایه محافظ باعث می‌ شود که صفحه نمایش در برابر ضربه و خط و خش مقاوم باشد.)

از نقاط قوت محصولات این برند ایسر :

  • قیمت و هزینه کم محصولات
  • عملکرد خوب
  • سریع ترین زمان بازیابی
  • پردازنده سریع
  • رزولوشن صفحه نمایش بزرگ
  • استفاده آسان
  • وجود وب کم داخلی در محصولات
  • سبک وزن
  • قابل حمل بودن